New things & a wash
Vi fyllde sedan på med 50/50 blandning glykol/avjoniserat vatten och startade henne. Inga läckor och fläkten tog inte i de nya grövre slangarna någonstans. Toppen! Lät henne gå en stund och Johanna tog en kort tur runt parkeringen. När vi öppnade huven tyckte vi den var lite väl varm efter den lilla stunden, helt utan indikation på temperaturmätaren. Lustigt tyckte vi men lät den svalna under natten för att fortsätta idag.
När vi kom ut till bilen i morse hade vätskenivån minskat så vi fyllde på ytterligare och startade igen. Lät den gå en stund för att varma upp oljan då vi skulle göra ett oljebyte. Allt verkar fungera som det ska i kylsystemet då det är ordentligt flöde.
Efter vi bytt olja åkte vi och tvättade av bilen. Välbehövligt kan vi säga! Dock måste vi felsöka vidare varför vi inte får någon temperaturindikering...
__________________________________________________________
Januari 1st was of course spent out by the car. We installed the new radiator and finally fired her up. Everything looked good but even after a small drive around the parking lot by Johanna, we had a 0 indication on the temperature gauge. Weird...
Today we changed the oil and did a thorough wash of the car. Need i say it was well needed? We still need to figure out why the temperature gauge doesn't work, even after a 10 minute drive...
Post a Comment